Sabtu, 16 Mac 2013

Aksesori Untuk Galaxy S4

Ramai orang mengatakan mengenai Samsung Galaxy S4 ini setelah diumumkan pada Samsung Unpacked 2013. Walaupun reka bentuknya hampir menyerupai seperti Galaxy S3, tetapi Samsung telah menambah pelbagai fungsi baru yang ditunjukkan dalam video pengenalan Galaxy S4. Malahan sekarang terdapat pelbagai aksesori yang diperkenalkan untuk Galaxy S4 ini bagi menarik minat terhadap Galaxy S4 ini. Sila tekan 'Baca lagi' untuk selanjutnya!



1. S Band
    - Sejenis tali seperti gelang yang di pakai pada pergelangan tangan. Ianya dapat merakam perjalanan anda, pembakaran kalori dalam badan dan menunjukkan jarak pergerakan anda. Ianya juga dapat di gunakan bersama aplikasi S Health.


2. S View Cover
     - S View Cover ini penutup khas untuk Galaxy S4. Ianya mempunyai lubang untuk melihat Notification dan jam. Pada lubang tersebut anda boleh digunakan untuk menjawab pangilan tanpa perlu buka penutupnya itu. Ianya juga di katakan apabila di tutup, skrin Galaxy S4 juga akan di tutup sendiri seperti Smart Cover untuk iPad.


3. Game Pad
    - Game-Pad ini disambungkan dengan hanya sekali sentuh menggunakan NFC. Ianya mempunya Dual Analog Stick, Shoulder Key dan 4 Action Button seperti Joystick Playstation.


4. Wireles Charging Pad / Cover
    - Galaxy S4 mempunyai kebolehan mengecas tanpa wayar. Tetapi kemungkinan besar ianya perlu menambah aksesori tambahan pada penutup cover belakngnya seperti Galaxy S3.



5. Flip Cover
    - Flip Cover ini adalah seperti Flip Cover untuk Galaxy S3 sebelum ini. Terdapat pelbagai warna untuk variasi yang pelbagai.



6. Pouch
    

7. Protective Cover+



8. Headset



9. Extra Battery Kit



10. Heart Rate Monitor (HRM)
      - HRM ini adalah sejenis tali yang dipakai menyerong pada dada bagi mengesan kadar denyutan jantung anda. 



11. Body Scale
      - Body Scale ini adalah seperti penimbang berat tetapi ianya boleh disambungkan menggunakan Bluetooth bagi menyimpan data berat badan anda di dalam peranti Samsung anda. 


Sumber daripada : sammobile.com

Tiada ulasan: